Staat uw vraag er niet tussen? Of heeft u nog andere vragen? Neem dan contact op met campagne [ @ ] d66.nl

Wat als er meer dan 100% van het doel wordt behaald?

Het is natuurlijk fantastisch als dat gebeurt. We doen dan ons best om net wat meer te doen maar als dat niet (meer) mogelijk is komt uw bijdrage op een andere manier ten goede aan de campagne.

Wilt u meer bijdragen dan EUR 4.500?

Allereerst, willen wij hartelijk bedanken voor het willen doen zo’n genereuze bijdrage. Wij wijzen u er op dat op basis van de Wet Financiering Politieke Partijen alle jaarlijkse giften vanaf EUR 4.500 en meer in het openbare D66 jaarverslag met uw naam moeten worden weergegeven. Verdere vragen hierover kunt u stellen aan Robert van Asten, fondsenwerving D66 via r.vanasten[@]d66.nl of 070-3566066

Wat is een ANBI?

ANBI betekent letterlijk: Algemeen Nut Beogende Instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. Alle informatie over D66 als ANBI vindt u hier.

Is D66 een ANBI en wat betekent dat?

D66 en de Mr. Hans van Mierlo Stichting zijn door de Belastingdienst aangewezen als ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI). Hierdoor zijn uw bijdragen aan D66 en de Mr. Hans van Mierlo Stichting fiscaal onder voorwaarden aftrekbaar. Door een schenkingsovereenkomst af te sluiten is uw jaarlijkse bijdrage zelfs volledig aftrekbaar.

Kan ik mijn eenmalige schenking aftrekken van de belasting?

Een eenmalige schenking is onder bepaalde voorwaarden fiscaal aftrekbaar. Er geldt een drempel van 1% van uw drempelinkomen*, met een minimumbedrag van €60, en een maximum van 10% van uw inkomen. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

*Drempelinkomen
Het drempelinkomen is het totaal van uw inkomsten en aftrekposten in box 1, 2 en 3, maar zonder uw persoonsgebonden aftrek.

Wat is het transactienummer?

Het transactienummer staat vermeld op uw schenkingsovereenkomst. Dit nummer is samengesteld uit uw D66 lidmaatschapsnummer gevolgd door 01, 02 etc. Dit laatste nummer slaat op het aantal schenkingsovereenkomsten dat u in de loop der jaren met D66 heeft afgesloten. Let op. Het aangifte programma van de belastingdienst accepteert alleen deze numerieke code.  Bent u niet zeker van de juiste code? Neemt u dan contact met ons op dmv een email aan fondsenwerving[@]d66.nl.